luni, 7 martie 2016

Romania taramul fermecat...


Nu, o sa va spun nici basme, nici legende chiar daca imi plac foarte mult. Nu o sa incep nici cu clisee gen: "Romania e o tara frumoasa, pacat ca e locuita." 

Pentru mine personal a descrie Romania e ca si cum i-ai cere unui nevazator sa descrie cerul intr-o zi de toamna insorita... Eu din fericire pot sa vad, dar atunci cand trebuie sa si exprim in cuvinte acele emotii care dau ghes mintii mele, totul se schimba. 
Ador sa ma plimb in natura sa ma bucur de peisaje, sa merg prin sate unde mai exista acei batranei draguti gata oricand sa iti povesteasca cate o legenda sau intamplari hazlii din tineretea lor... imi aduc aminte de bunica mea, o femeie inteleapta care nu stia doar povestioare dragute, dar stia sa scoata in evidenta valoarea traditiei. Din pacate nu am invatat de la ea cum se coase o IE, sau cum se tese o carpeta, nu am invatat multe, dar acum e tarzior...


Nu stiu altii cum sunt, dar stiu ca eu atunci cand vreau concediu ma si vad intr-un alt tur al tarii, vizitand locuri in care nu am ajuns inca. 
Stiu, mai sunt si alte tari frumoase incarcate de istorie, cu peisaje superbe, dar ca Romania nu este niciuna. Si nu exagerez, sunt cuvintele a multor persoane pe care le-am intalnit din exterior si care au ales sa isi petreaca concediile in tara noastra si pot spune ca am mai vizitat si eu cate ceva pe afara. :) Insa Romania are acel ceva care te face sa vrei mereu sa revi.  Poate ca de vina sunt si oamenii care au stiut sa fie mereu calzi, mereu primitori, care te fac sa vezi totul cu alti ochi si sa te bucuri de viata asa cum e ea. 

  Cel mai mare regret al meu cand sunt in astfel de locuri este acela ca nu pot avea toata familia alaturi, ca nu imi pot lua toti prietenii cu mine si parca as vrea sa  pot impartasi totul si cu ei.  Asa se face ca de fiecare data cand ma intorc acasa le duc cu mine o mica particica din acele locuri, un mic souvenir. 
Partea frumoasa este ca am gasit oameni talentati, care stiu sa puna suflet in ceea ce fac, si care reusesc sa transmita emotie prin munca lor. Asa ca acum pot sa le trimit si  prietenilor mei din strainatate mici particele din tara mea. :) Si trebuie sa recunosc ca imi plac la maxim farfuriile din ceramica decorativa sau magnetii cu diverse motve sau imagini, ca sa nu mai vorbim de cani (am inceput sa imi fac o mica colectie).
 


 Am gasit ceea ce se numeste arta populara. Acele produse autentice care te duc cu gandul in trecut la bunici, la istorie, la toti acei oameni care prin munca lor au contribuit pentru a construi o romanie frumoasa, o tara cu care sa ne putem mandri. Din punctul meu de vedere sunt o echipa geniala, care stiu sa pun accent pe valori, si daca ar fi posibil sa lucrez intr-o astfel de echipa cred ca as avea si o idee pentru o creatie noua, imi doresc tare mult o colectie de case vechi din lemn,(machete desigur). :) 
  Nu stiu unde o sa va petreceti concediile, nu stiu ce o sa vizitati, dar chiar daca nu mergeti in vacanta sau nu aveti un motiv anume, tot puteti sa va surprindeti preitenii intr-un mod placut, in special pe cei care sunt departe de casa.

Si ca sa va dau o mana de ajutor pentru a gasi mai usor acea echipa despre care va povesteam, va las mai jos logo-ul.




Cu acelasi respect
S.S.H



* Si-am incalecat pe-o sa si am scris al doilea articol asa, pentru Spring Superblog 2016!



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu