marți, 14 martie 2017

Let' s speak English 😊

Soarele se înălțase demult pe cer. Ziua părea perfectă, și nici un nor nu se vedea la orizont. Așteptam cu nerăbdare primul grup de turiști care trebuia să apară din minut în minut. Mi s-a spus că vin din State, că sunt oameni ok și nu trebuia să îmi fac nici un fel de griji.
Iată că au și ajuns. La prima vedere se pare că sunt ok, drăguți și foarte prietenoși. Așadar chiar nu aveam de ce să îmi fac griji.

-          Hi, my name is... 
Wooow, nu știam ce și de unde m-a lovit. Întrebasem dacă au tranzlator și mi s-a confirmat că au. Și acum... nu îmi puteam reveni. Totul era confuz în mintea mea și cel mai probabil pe chipul meu se putea citii uimirea în orice limbă. Așa că liderul lor își continuă discursul explicându-mi că au rămas fără tranzlator, că speră să fie totul în regulă și să ne putem înțelege.
Am ascultat cumințică, apoi am inceput să-i explic că și eu sper să ne înțelegem și că singura problemă ar fi că eu am cam învățat engleză de la TV și desigur știu Engleză la fel ca și Tarzan cand a început să vorbească pentru prima dată.
Au râs cu poftă apoi le-am explicat că pe lângă TV mai urmasem ceva cursuri de engleză , dar desigur nu erau suficiente și că după părerea mea ar fi fost foarte utile niște cursuri de engleză online.
* foto: English for all
Am petrecut împreună un week-end superb, în care ei au vorbit și eu mai mult am ascultat pentru că de înțeles îi înțelegeam perfect. Nu puține au fost momentele în care m-am simțit precum un surdo-mut. Mai făceam și haza de necaz și la un moment dat i-am spus unei prietene că după ce vor pleca turiști mei și mie îmi vor cădea mâinile de la atâta vorbit. 😊
Ei bine mâinile nu mi-au căzut, însă am hotărât că e timpul să învăț engleză ”de-adevăratelea”. Și cum timpul nu îmi permite să iau meditații la engleză o să optez pentru varianta online.
         Așa am descoperit că pot învăța engleza fara profesor, în ritmul meu și în funcție de cum îmi permite timpul meu foarte aglomerat. Oricum ar fi, data viitoare nu mai vreau să vorbesc engleza prin semne ca și un surdo-mut, chiar dacă pentru unii din interlocutorii mei pare hazliu. Prefer la șfărșitul unei conversații să mă ”doară” mâinile și nu gura. 😊 


* Articol scris pentru Spring SuperBlog 2017! 

2 comentarii: