miercuri, 26 octombrie 2016

Cenușăreasa se transformă!


”Locuința mea de vară, e la țară”...

De fapt locuința mea poate fi la țară și iarna, nu doar vara. Dar pot spune că prefer să stau la bloc iarna. Nu, nu am luat-o pe arătură chiar de tot, știu eu ce știu. Blocul în care stau
* sursa foto: avizez.ro
a fost izolat termic. Automat facturile mele sunt mai mici și confortul este altul. Din păcate nu pot spune același lucru și despre căsuța de la țară, unde vântul bate și gerul intră în casă. 
Chiar dacă nu este o casă foarte veche are câteva mici/mari probleme. Așa am hotărât că ar fi timpul din clasa energetică D să o transformăm, mai ceva ca pe Cenușăreasa în clasă energetică A. 
Am auzit că cel mai important pas ar fi schibarea tâmplăriei, și cu asta o să începem, apoi cel mai probabil o să izolăm termic casa. O să fie necesar să eliminăm punțile termice, pentru că ele sunt vinovate de 
 mucegaiul care mă sâcâie din ce în ce mai tare. 
foto: arhivă proprie
Și clar o să avem nevoie de o centrală termică, cel mai probabil cu lemne. Dar nu o să îmi bat eu căpșorul cu așa ceva. În primul rând nu mă pricep și apoi pentru ce sunt specialiștii?
Acum hai să vă spun cum stau de fapt lucrurile (cel puțin, așa le văd eu). 


STABILEȘTI PRIORITĂȚILE!

1. În primul rând cauți cea mai bună firmă. Pentru că este vorba de casa ta locul unde te întorci mereu cu plăcere și de unde pleci mereu cu bateriile încărcate. Cel mai bun loc de pe pământ - ACASĂ. 
 Și ca să nu pierzi prea mult timp cu căutările îți recomand să cauți certificat energetic ieftin. Aici nu faci economie doar de bani ci și de timp.
* foto: avizez.ro 
2. Apoi va fi simplu certificatul energetic îl obții în aproximativ 24 de ore, și dacă vrei îl poți primi acasă, oriunde în țară.
3. Pentru rebilitarea termică a clădirii ar fi bine să soliciți un audit energetic. Atenție! nu este același lucru cu certificarea energetică.  În urma auditului se stabilesc soluțiile de reabilitare a construcției și după caz modernizarea termo-energetică a acesteia. Pentru a trece într-o clasă energetică superioară este necesară reabilitarea/modernizarea clădirii.
4. Se cere obligatoriu o termografie, pentru a stabili zonele cu pierderi de căldură. Termografia este de fapt o scanare a clădirii cu o cameră de termoviziune. Aceste înregistrării sunt convertite apoi în imagini, intensitatea culorilor arătând diferențele de temperatură de la suprafața construcției.

TRECI LA TREABĂ
:) Acum că ai certificatul energetic, ai raportul auditului și i-ai făcut și o ”radiografie căsuței” e timpul să treci la treabă.
Schimbarea tâmplăriei, izolarea termică corespunzătoare, schimbarea sobelor cu o centrală (chiar și cu lemne), înlocuirea becurilor clasice cu leduri, o să îți transforme semnificativ casa, și mai ales îți va reduce semnificativ cheltuielile.

Acum cred că e cazul să vă las cu sfaturile, am treabă: Cenușăreasa mea e în curs de transformare. 

 * Articol scris pentru SuperBlog 2016!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu